Thursday, August 20, 2009

Nizar: Fitnah akhir zaman (gua copy kat blog bro ISA)

Salam,

Dalam menjalani kehidupan seharian. Sudah tentu kiamat dan kematian tak dapat lari dari fikiran kita.

Bagi yang beriman dengan hari kiamat, sudah tentu tahu tentang fitnah diakhir zaman. Bagi yang mengikuti hadis Rasulullah tentang akhir zaman sudah tentu tahu yang kita sememangnya umat yang telah dinyatakan oleh Rasulullah SAW itu.

Ada pun yang dikatakan FITNAH akhir zaman itu, ramai datang dengan bukti dan ulasan yang tersendiri. Antaranya ialah internet, demokrasi dan terrorisme.

Semua akur dengan perkembangan internet. Dunia tanpa sempadan yang tidak dapat lari dari medium penyebar fitnah sehingga yang putih (benar) tampak seakan hitam (salah). Hanya Allah yang Maha Mengatahui.

Kemudian, sistem demokrasi (sistem yang tercetus dari revolusi di Perancis) pun dikatakan fitnah apabila semua umat manusia (termasuk Islam) telah dipisahkan dari ajaran Islam untuk memilih pemimpin yang amanah. Tetapi, dunia politik sekarang amanah itu menjadi satu perniagaan dan bukan bebanan. Apa pun, itu urusan mereka dengan Tuhan mereka apabila ditanya kelak.

Fitnah tentang terrorisme. Umat Islam yang mengamalkan ajaran yang berpandukan Al-Quran dan Sunnah dikatakan radikal. Bukankan itu satu fitnah yang nyata. Sehingga urusan yang sudah dinyatakan dalam Al-Quran dan Sunnah yang sepatutnya menjadi amalan seharian dikatakan radikal dan kejam. Sesungguhnya mereka tidak mengambil iktibar. Apakah semua orang tidak memahami bahawa inilah fitnah yang paling dahsyat keatas ajaran Islam? Begitulah permainan Iblis untuk menyesatkan umat Islam.

Saya bukanlah seorang yang warak, malah seburuk-buruk kamu mungkin sebaik-baik saya. Tetapi, bagaimana hendak membuka minda umat Melayu tentang urusan akhir zaman sedangkan mereka mabuk dengan pangkat, kuasa dan harta dunia. Sehingga kita ditakutkan dengan kemiskinan.

Adakah mereka itu Tuhan sehingga perlu kita ditakutkan dengan kemiskinan sedangkan Allah yang Maha Pemberi rezeki. Memang manusia mudah lupa dengan janji Tuhan, termasuklah kamu yang membaca ini jika kamu menerima sistem demokrasi sebagai sistem yang unggul. Sia-sia saja membaca Al-Quran dan mengikuti Sunnah jika masih tidak memahami.

Tidak perlulah kita perincikan akidah pemimpin-pemimpin yang menyokong demokrasi. Anda tentu boleh berfikir sendiri tentang isu ini. Orang yang beriman takkan mudah tunduk kepada tekanan dari anasir yang menghancurkan iman kita.

Kalau pun ajal tak cukup panjang untuk menyaksikan peristiwa hari terakhir dunia ini. Tetapi mati tetap akan terjadi dalam umur kita. Semalam dan kelmarin satu sejarah yang perlu dijadikan iktibar di masa depan.

Mungkin esok atau lusa kita tidak akan dapat lagi menikmati oksigen yang dikatakan penting untuk kehidupan. Saat itulah yang paling getir dalam setiap jiwa umat manusia. Baikkah atau burukkah yang menanti.

Bersiap sedialah menghadapai hari yang mungkin kita tidak tahu penghujungnya. Yang beruntung hanya orang yang beriman dan beramal soleh dan sepertimana dalam surah Al-Ashr.
"Demi masa, Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh dan nasihat-menasihati supaya mentaati kebenaran dan menasihati supaya menetapi kesabaran."
Surah 103 Ayat 1-3 Makkiyah

Perlukan saya mengejutkan kalian dari mimpi indah dibuai kemewahan dunia, dikelilingi oleh amalan riba ataupun baunya, mabuk dengan kuasa yang tak seberapa. Bangga dengan keturunan, bangga dengan Islam dipagi hari tapi kafir dipetangnya. Anak kecil boleh dirotan, tetapi yang tua bangka apa yang perlu kita lakukan untuk sedarkan mereka?

Jawapannya tidak perlu kerana kamu semua juga mempunyai otak yang dukurniakan oleh Allah. Dan kamu semuanya bijak tetapi zalim dalam membuat pilihan samada dipihak yang memperjuangkan hukum Allah ataupun dipihak yang merendahkan hukum Allah.

Sesungguhnya, perjuangan Islam itu lebih tinggi dari perjuangan politik yang mendukung sistem demokrasi. Urusan Tuhan dipisahkan dari kehidupan seharian kita. Adakah kamu belum sedar. Sesungguhnya petunjuk dan hidayah itu kepada mereka yang mencari dan yang mereka yang diberi petunjuk.

Apapun anda yang membuat keputusan, maka saya tinggalkan saudara dengan bidalan atau cakap mulut orang iaitu kubur masing-masing.

Komen dan teguran dari pembaca amatlah dihargai. Cacian dan maki hamun perkara biasa yang keluar dari mereka yang kurang ilmu, semoga mereka diberi petunjuk dan hidayah dan jangan berlaku zalim.

Wassalam.
Samwan

Monday, August 17, 2009

Keahlian HPA Percuma seumur hidup!!!Hot!!!Hot!!!

Promosi ini Hanya untuk Jaringan yg berada di bawah naungan RadixCrew dan Rakyat MALAYSIA yg masih belum menjadi Usahawan HPA Shj (belum ahli)...Anak-anak muda yg mempuyai semangat JUANG yg tinggi dialu-alukan..

Kerjaya yg bebas..
Latihan secara profesional..Merangkap Mental,Fizikal & Rohani..
Perniagaan anda sendiri
Memasarkan Produk Halal dan suci buatan bumiputera islam.

Untuk Pertayaan lanjut Hubungi Gua di talian
017-5378580 Mr RooT,Rock & RadiX

RadixCrew
One Ummah!!! One VisioN!!!

Gempur Local Food Fiesta!!!Slim River!!!

ONE UMMAH!!!ONE VISION!!!

Alhamdullilah syukur pada Allah yg telah memberi kekuatan pd hamba-hambanya...Radix Crew telah di undang untuk bersama-sama GRADUATE EMPLOYABILITI MANAGEMENT SCHEME(GEMS) untuk mempromosikan HPA di Local Food Fiesta Slim River.Jutaan terima kasih pada penganjur dan tahniah pada anak-anak muda GEMS yg menganjurkan prog ini..

Tahniah juga pada RADIXCREW yg terlibat pada hari itu,walaupun tidak ramai pengunjung tp BOOTH radixcrew tetap menjadi kunjungan peniaga-peniaga lain.Amoi dan Aci MAXIS sebelah kami pun di tarbiyah tentang HPA..Disebelah kiri BOOTH radixcrew adalah BOOTH CNI..Alhamdulilah dpt juga ilmu MLM dr akak-akak CNI ni walaupun mereka juga AHLI HPA..Mereka AHLI HPA tp USAHAWAN CNI RADIXCREW AHLI HPA DAN USAHAWAN HPA..RADIXCREW doakan semoga akak-akak CNI tu berjaya..

INFO:Terlalu ramai org-org melayu islam yg pakar dan berjaya dlm bidang MARKETING dlm syarikat antarabangsa dan syarikat bkn melayu,tetapi mengapa masih sedikit yg nak membantu syarikat syarikat2 ISLAM..Klu korang tak join HPA pun takpe coz byk lg syarikat melayu kita yg perlu di bantu dan digerakan.SYARIKAT ASING DAH KAYA RAYA DAH KAT MALAYSIA NI...

Thursday, August 13, 2009

Al-fatihah Uztaz Asri RABBANI..


Semoga roh beliau di tempatkan bersama para syuhadah amin...Al-Fatihah..

video

Wednesday, August 12, 2009

Salam Kemerdekaan...Merdeka??

Lagu ZAMAN TOK2 kita ..Layan beb lagu oldskool..

video

Sempena bulan kemerdekaan ni gua tujukan lagu oldskool ni utk korang layan..Satu persoalan yg bermain di minda gua....RAKYAT MALAYSIA MERDEKA KER???

Thursday, August 6, 2009

Bina Kekuatan Dari Perbezaan!!!

Assalammualaikum!!!
Terbaca tajuk ni kat blog Dr Haim...Rasanya boleh direalisasikan tak???